Monday, September 12, 2011

Kau Seronok, Saudaraku Derita!!!





Salam. 


Coretan aku agak lewat daripada tarikh yang sepatut. Aku nak sembang dengan korang semua tentang peristiwa 9/11. 


Hampir setiap kita masih ingat tentang peristiwa itu. aku tak bercerita tentang apa yang berlaku di US. Tapi aku nak bercerita tentang apa yang berlaku di negara saudaraku. Afghanistan dan Iraq.


2 buah negara islam yang telah menjadi padang jarak. Kalau dulu jika dipandang 10 meter ke hadapan akan kelihatan bangunan tetapi kini, jika dipandang 1 kilometer kehadapan. Tiada apa-apa. yang tinggal hanya runtuhan bangunan. Yang tinggal hanya rintihan si kecil. yang tinggal hanya penderitaan mangsa.






Mengapa perlu dihancurkan seluruh negara hanya untuk menangkap seorang lelaki. Logikkah begitu. Benarkah Osama Bin Laden adalah penjenayah. Benarkah dia wujud atau hanya provokasi ke atas Islamku. 


Cuba berfikir sejenak. Mengapa Osama tidak menunjukkan diri ketika Us menyerang negaranya. Tidakkah dia sayang kepada keluarganya. Tidakkah dia sayang kepada sahabatnya. Mengapakah?? Bagi aku dia sebenarnya memang tidak wujud. 


Apa yang pasti. Kita ditipu!!

No comments:

Post a Comment