Friday, October 1, 2010

Aku & Sahabat

wan, aku, tun, fana, ajeh


betul ke ini sahabat? yup!!!


entry sebelum ini aku berkata tentang kawan dan sahabat. kali ini aku nak perkenalkan SAHABAT aku di kolej. mereka yang bersama aku diwaktu senang dan susah. bersama aku sehingga lewat malam untuk study bersama sehari sebelum exam (coz sebelum itu asyik enjoy ) hehehe. mereka merantau jauh untuk mencari sekelumit ilmu di IPOH. berkongsi makan. berkongsi tangisan. berkongsi cerita. berkongsi gembira. semua dikongsi bersama.


HAZWAN
nama gelaran yang diberi olehnya untuk dirinya ialah PANDA. aku tak tahu kenapa dia suka dipanggil sebegitu. mungkin kerana badannya yang besar. hehehe. jenis yang tidak suka diperkecilkan dan akan mempertahankan setiap kata-katanya.


TUN
aku anggap sebagai adk didalam kelas. seorang yang degil dan kuat memberontak tetapi baik hatinya. adakala berjiwa rock dan adakala berjiwa ala-ala gadis melayu. aku begitu hormat pada dia. KENAPA?? kerana dia tidak HIPOKRIT seperti perempuan lain.


FANA anak uncle padhil.
ni lagi sorang adk aku kat dalam kelas. dia dan tun sahabat baik kat hostel. macam belangkas tapi kerana perselisihan faham menyebabkan mereka bergaduh. aku tak tahu samada diaorang dah ok ke belum. tapi aku harap dah ok. seorang yang manja ala-ala kucing parsi. cepat tersentuh dihati (tiba-tiba teringat kejadian masa kursus kat k.kangsar) hehehe.


AJEH
ini je r sahabat aku yang tinggal sekarang kat kolej. wan, tun & fana dh abis. tinggal kami berdua yang sambung. rutin harian aku & ajeh. datang lewat ke kelas, makan nasi 2 ringgit kat stadium & tengok wayang kalau ada cerita baru. impian aku dan ajeh buat masa ni ialah menamatkan pengajian dengan jaya dan secepat mungkin. hehehe..
kenangan di CAMERON HIGHLAND


inilah SAHABATku!!!

No comments:

Post a Comment