Thursday, August 19, 2010

Aku & Kerja


kali ni nak bercakap ttg pekerjaan pada masa kini. apa yg anda pilih. beri gaji (tauke) atau makan gaji (kuli). kalau ditanya pada ku mesti akan aku cakap beri gaji.

KENAPA??


aku memilih perniagaan sebagai langkah untuk menjamin masa hadapan. dengan cara itu sahaja yang dapatku lihat dapat mengubah segalanya. kelmarin aku ditanya oleh seorang abang. "buat pe blaja tinggi2. kamu bkn nk keje dgn orang lain.. niaga lagi bagus" betul pe yang dia ckp. tak dapat aku sangkal. aku minat dengan perniagaan sejak kecil berbanding bekerja dengan orang lain. aku xsuka dimaki dan diarah. berniaga sendiri lagi seronok. sendiri tauke dan sendiri kuli.

ramai kawan aku masih mkn gaji.. alasannya xda modal. hahaha.. klu nak niaga da 20 ringgit pun dah cukup.. abis jual barang terus tambah barang.. jangan jadi macam orang sekarang yang belum ape-ape dah nak untung. xda kesabaran langsung. korang tgk cite do re mi. diaorg niaga ubat pn dgn modal 20 ringgit. korg tgk dan fhm. bkn tgk dan gelak.

becakap tentang MLM (multi level marketing)/meniaga larut malam/make lot maney dan macam2 istilah lagi. sejak dulu aku mmg xminat tentang bussiness nie. klu join siapa yang untung. orang atas yg untung. ramai kawan aku yang tertipu. nak sangat cepat kaya. nape x dengan modal yang ada beli barang dan jual sendiri. pergi je kat pemborong. macam-macam jenis barang da.

SO KAWAN-KAWAN.. lu da otak n lu pikir r..

No comments:

Post a Comment