Tuesday, August 3, 2010

Aku & Sidang DUN Perak

salam.. dh lame aku xtulis blog nie.. cian blog nie, mcm terabai lak..
kali nie aku nk sembang pasal persidangan DUN yang aku tgk secara live utk 1st time dlm hidup aku. hehehe. best gle r. tgk secara live. selalunya aku tgk kat tv je. kali nie aku tgk tanpa ada suntingan.


aku rasa teruja sgt bila sesi perbahasan bermula. pihak kerajaan dan pembangkang sama2 mempertahankan hujah masing2. aku mmg respect seorang wakil rakyat nie. xperlulah aku bagitau nama die coz aku nie natural. xsokong sape2. beliau tegas dalam mempertahankan hujahnya. lantang bersuara tanpa menhitraukan suara sumbang disekeliling. tp yg pasti, dihujung hujah beliau akan menamatkan dengan senyuman. bayangkan r ble tgh srius tiba2 tersenyum. tergelak semua pemerhati.

namun begitu semua wakil rakyat telah berjaya menjalankan tugas dengan baik. baik kerajaan atau pembangkang. semua berjaya menyampaikan suara rakyat. tahniah ADUN seluruh PERAK.walaupun mereka berbeza ideologi namun yg pasti semuanya mahu memastikan PERAK yang tercinta ini aman damai.

hanya itu yang mampu aku tuliskan hari ini. kisah2 yang lain biarlah menjadi rahsia bagiku. akhir kata.. BENTARA KELUAR.. hahaha

No comments:

Post a Comment