Sunday, August 22, 2010

Aku & Perniagaan


salam..
entry aku kali nie nak bercerita tentang bussiness aku dibulan pose nie.. cam biasa dengan ari2 sebelum nie.. aku jual gelang x brape nak kristal kat gerbang malam.. alhamdulillah sale malam minggu semlm agak memberangsangkan kerana hasil sebegitu hanya akan aku dapat dibulan puasa.. so esk warga kerajaan gaji.. kne r stanby stok byk2.. pagi ni lepas bangun tdo aku teringat tentang lagi satu bussiness yang aku plan sejak tahun lps.. baru pagi nie da ilham..

korang agak bussiness pe...



berniaga AIR r.. aku dah tgk bussiness nie sejak 5 thn aku berkecimpung dengan arena perniagaan.. dan nie kali ke 4 aku berpuasa di gerbang malam.. untuk permulaan nie mama aku dengan rela hati menghulurkan bajet atau modal.. tapi dengan syarat untung bahagi 2 dengan adk aku.. xkisah r.. ag pn adk aku yg niaga.. aku just untung atas angin.. bertambah r income aku lagi.. nie r untungnya berniaga sendiri..

aku dah kira modal untuk permulaan:
gula 6 kilo = rm10
ais batu 3 bag = rm10.50
perisa 3 botol = rm6
cawan plastik/straw/lidi = rm6
nugget/hotdog = rm12
minyak masak/gas = free


so modal aku kurang dr rm50.. dan target penjualan aku ialah sehari rm100.. paling koman sorg leh dpt rm25 sehari.. klu da rezeki lebih r dpt.. bestnya berniaga.. klu korang nak niaga meh cni bagitau aku.. dlm otak aku dah penuh sangat dengan bussiness yang xdpt aku buat coz xckup kaki tangan.. akan aku ajar korang...

No comments:

Post a Comment